Algemene voorwaarden AJ Solutions BV

A. ALGEMEEN

Met “AJSolutions” wordt bedoeld: een besloten vennootschap, met zetel te Vierselbaan 40 unit 14-15, 2240 Zandhoven en met ondernemingsnummer 0879 626 187 (RPR Antwerpen, afdeling Antwerpen). E-mailadres [info@ajsolutions.be], telefoonnummer [+32 3 366 24 55].

De goederen op de website [www.mouldshop.nl] worden verkocht door AJSolutions.

De “Klant” is eenieder met wie AJSolutions in een contractuele relatie staat of komt te staan. De klant kan optreden in de hoedanigheid van “consument”, zijnde iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit vallen.

De “Partijen” zijn AJSolutions en de Klant samen. De “Voorwaarden” zijn onderhavige algemene voorwaarden en maken deel uit van elke overeenkomst tussen AJSolutions en de Klant. Een “Overeenkomst” is de combinatie van de Voorwaarden met bijzondere voorwaarden, waarbij AJSolutions en de Klant partij zijn.

Huidige Voorwaarden zijn tussen de partijen onverkort van toepassing. Wijzigingen of aanpassingen die beide partijen overeenkwamen worden altijd vermeld in onze offertes en zullen uitsluitend schriftelijk op die manier bewezen kunnen worden. Door een bestelling te plaatsen erkent de klant kennis te hebben genomen van onze algemene voorwaarden en ze te aanvaarden. De klant erkent tegelijkertijd dat de contractuele relatie tussen de partijen uitsluitend beheerst wordt door onze algemene voorwaarden, met uitsluiting van deze van de klant. In het geval dat AJSolutions een clausule vrijwillig niet toepast of afdwingt, betekent dit geenszins afstand van recht.

 

B. AANBOD EN AANVAARDING

De Klant is verantwoordelijk voor het volledig en correct informeren van AJSolutions omtrent zijn wensen, behoeften en afmetingen. Aan de andere kant staat alle benodigde informatie over de aangeboden diensten, materialen en leveringen van AJSolutions ter beschikking aan de Klant, die zich bij zijn overweging steeds tot AJSolutions kan richten voor bijkomende informatie, reden waarom de Klant zelf verantwoordelijk is voor zijn uiteindelijke keuze.

Prijslijsten, prijsramingen en gelijkaardige informatie van AJSolutions zijn louter indicatief en maken geen aanbod uit. Offertes van AJSolutions zijn geldig gedurende een termijn van dertig (30) kalenderdagen vanaf de opsteldatum en binden AJSolutions voor zover zij door de Klant voorbehoudloos worden aanvaard. Deze aanvaarding dient uitdrukkelijk te gebeuren (bv. door de ondertekening en terugzending). Tot aan deze aanvaarding door de Klant kan AJSolutions deze weliswaar te allen tijde herroepen. Bestellingen opgenomen door onze vertegenwoordigers, aangestelden of bedienden worden slechts bindend na schriftelijke goedkeuring door een persoon die de AJSolutions wettelijk kan verbinden. De Klant dient offertes te controleren op fouten en na te gaan of het voorstel overeenstemt met zijn noden en wensen. Een offerte omvat enkel wat er uitdrukkelijk in staat vermeld, zolang de voorraad strekt, en geldt enkel voor de ene opdracht of bestelling waarvoor zij werd opgemaakt, zonder te binden voor andere of volgende (aanvragen tot) samenwerkingen. Zij dient op dat vlak strikt te worden geïnterpreteerd. Alle noodzakelijke of bijkomend gevraagde diensten of kosten waarvoor niet uitdrukkelijk prijs werd gegeven, zijn ten laste van de Klant. Alle bedragen zijn exclusief BTW, behalve ten aanzien van de Consument, daar zijn de bedragen inclusief BTW.

BTW, belastingen en andere taksen, huidige of toekomstige, zijn steeds ten laste van de Klant.

Plannen, tekeningen, technische documenten, studies en dgl. en de daarmee samenhangende intellectuele rechten blijven steeds eigendom van AJSolutions, ook na de ondertekening en uitvoering van het contract. Plannen, technische tekeningen en de ermee samenhangende intellectuele rechten, voor of na de ondertekening van het contract door AJSolutions ter beschikking van een voortverkoper gesteld voor gebruik bij de fabricage van het materieel of een deel ervan, blijven eveneens uitsluitend eigendom van AJSolutions. Ze mogen niet worden gebruikt, gekopieerd, vermenigvuldigd noch aan derden worden medegedeeld of bezorgd. Elke inbreuk op deze bepaling kan aanleiding geven tot een schadevergoeding of gerechtelijke stappen

Als AJSolutions in een offerte een termijn voor het aanvaarden ervan heeft gesteld, wordt het contract geacht tot stand te zijn gekomen op het ogenblik dat de klant, voor het verstrijken van deze termijn de offerte, voor akkoord ondertekend, laat toekomen aan AJSolutions per telefax, e-mail, brief of drager en na schriftelijke bevestiging door AJSolutions, zoals voorzien onder A.

Wijzigingen aan onze offertes zijn slechts geldig indien ze schriftelijk zijn bevestigd door de klant en AJSolutions.

De klant erkent en aanvaardt dat bij aankoop van goederen via de website de prijzen en productbeschrijvingen zo nauwkeurig mogelijk worden weergegeven. AJSolutions behoudt zich het recht voor om deze prijzen te allen tijde te wijzigen. Eventuele vergissingen of kennelijke fouten in de prijs of productomschrijving kunnen door AJSolutions worden gecorrigeerd, zonder dat hieruit enig recht op schadevergoeding of levering tegen de foutieve prijs voortvloeit.

Afbeeldingen dienen louter ter illustratie en kunnen afwijken van de daadwerkelijke goederen. In het geval dat een afbeelding toch onjuiste informatie of een onjuiste prijs bevat, behoudt AJSolutions zich het recht voor om de bestelling te weigeren of te annuleren.

 

C. UITVOERING VAN HET CONTRACT

De opgegeven leveringstermijn is steeds indicatief. Deze vangt aan op het ogenblik dat de in het contract vermelde technische voorwaarden zijn vervuld en het overeengekomen voorschot is betaald. Deze eindigt op de datum waarop het materieel in de fabriek van de constructeur ter beschikking wordt gesteld van de Klant.

Indien de Klant de goederen niet in ontvangst neemt op het ogenblik dat zij te zijner beschikking worden gesteld, dan zal de overeengekomen vervaldag voor de uit de levering voortvloeiende betalingen niet verschuiven. AJSolutions zorgt in dit geval voor het opslaan van het materieel op kosten en risico van de Klant, en dit slechts voor een korte periode.

De levering van het materieel geldt af fabriek, verpakking niet inbegrepen. Op dat ogenblik wordt ook het risico van de goederen overgedragen. Transportkosten en verzekering zijn steeds ten laste van de Klant.

De goederen blijven volledig eigendom van AJSolutions of de verkoper tot de volledige betaling van de prijs en eventuele bijkomende kosten. Dit eigendomsvoorbehoud is onderworpen aan het Belgisch recht, zonder afbreuk te doen aan punt F.

AJSolutions verbindt er zich toe aan alle werkingsgebreken ten gevolge van ondeugdelijk ontwerp, materieel of uitvoering te verhelpen binnen de waarborg zoals voorzien in het verkoopcontract en het hierna bepaalde.

Deze verbintenis geldt enkel voor de gebreken die aan het licht komen tijdens een periode van 6 maanden te rekenen vanaf de ingebruikstelling die plaatsvindt of geacht wordt plaats te vinden uiterlijk 30 dagen na de terbeschikkingstelling in de werkplaatsen van de fabrikant. Indien de Klant een werkregeling met ploegendienst toepast, wordt de garantietermijn tot 3 maanden herleid. Deze garantie bestaat in het op korte tijd herstellen of vervangen, naar de mogelijkheden van AJSolutions en naargelang van de omstandigheden, van de gebrekkige stukken. De waarborg omvat uitsluitend de werkuren en de kostprijs van de stukken. AJSolutions zal nooit gehouden zijn verdere directe of indirecte schade van welke aard ook te vergoeden.

De vervangen stukken worden eigendom van AJSolutions en moeten franco worden teruggestuurd binnen de maand na hun vervanging. Bij niet- terugzending binnen deze termijn zullen ze worden gefactureerd. De aansprakelijkheid van AJSolutions en/of fabrikant zal nooit uitgebreider zijn dan hierboven bepaald. Wijzigingen van welke aard ook die aan het geleverde materieel worden aangebracht door de koper doen de waarborg vervallen. De aangebrachte wijzigingen ontslaan AJSolutions en de fabrikant van iedere aansprakelijkheid.

De opstelling en aansluiting worden door de klant uitgevoerd. De inbedrijfstelling moet gebeuren overeenkomstig de bijzondere bepalingen in het contract. De gebruiks- en onderhoudsinstructies worden verstrekt bij levering.

Indien de Klant afziet van een bestelling of indien de overeenkomst ontbonden wordt ten laste van de klant is deze een minimale schadevergoeding verschuldigd aan de bv AJSolutions van 30% van de totale waarde van het contract, met de mogelijkheid voor AJSolutions om een hogere schadevergoeding te vorderen indien de bijkomende schade bewezen wordt.

De Klant moet ervoor zorgen dat de leverplaats op normale wijze bereikbaar is en dat hij of een vertegenwoordiger aanwezig is om de levering in ontvangst te nemen. Indien dit niet het geval is, heeft AJSolutions de vrije keuze om de levering terug mee te nemen op risico en op kosten van de Klant.

Het is AJSolutions steeds toegestaan om bij de gehele of gedeeltelijke uitvoering van haar verbintenissen beroep te doen op derden zoals o.m. leveranciers, onderaannemers en specialisten.

Alle gevallen van overmacht, of vertraging veroorzaakt door de Klant (zoals wijzigingen in de opdracht) of door derden (inclusief leveranciers), verlengen de leveringstermijn, zonder recht op vergoeding.

 

 

D. LEVERING EN UITVOERING IN GEVAL VAN AANKOOP OP WEBSITE

AJSolutions zal de Klant tijdens de bestelprocedure informeren over de leveringstermijn van de goederen. De Klant aanvaardt dat de opgegeven leveringstermijn slechts een indicatie is en dat deze uitsluitend dient als referentie. AJSolutions zal alle redelijke inspanningen leveren om de vooropgestelde leveringstermijn na te komen, maar de Klant erkent dat er onvoorzienbare omstandigheden kunnen optreden en dat een laattijdige levering geen recht geeft op een schadevergoeding.

In het geval dat er een vertraging optreedt en AJSolutions niet in staat is om binnen de vooropgestelde leveringstermijn de goederen te leveren, zal de Klant onmiddellijk per e-mail op de hoogte worden gebracht.

De verplichting tot levering wordt opgeschort zolang de Klant in gebreke blijft zijn verplichtingen te voldoen.

 

Bij het terugzenden van de goederen naar AJSolutions naar aanleiding van de herroeping van de overeenkomst door de Klant, zal de klant verantwoordelijk zijn voor de levering.

AJSolutions kan niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgschade als gevolg van een late levering of niet-levering door de vervoerder die door AJSolutions is aangesteld. De aansprakelijkheid van AJSolutions is in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan is aangetoond dat de klant deze niet heeft ontvangen.

 

E. VERPAKKING

AJSolutions behoudt zich het recht voor de kosten van verpakkingen in rekening te brengen. De verpakkingen worden in geen geval teruggenomen. De Klant is verantwoordelijk voor een juiste afvoer van de door AJSolutions geleverde verpakkingen.

 

F. EIGENDOMSVOORBEHOUD

Na levering blijft AJSolutions eigenaar van de geleverde zaken zolang de Klant:

-          tekortschiet of tekort zal schieten in de nakoming van zijn verplichtingen uit deze overeenkomst of andere gesloten overeenkomsten;

-          voor de geleverde zaken of nog te leveren zaken niet betaalt of zal betalen;

-          vorderingen die voortvloeien uit het niet nakomen van bovengenoemde overeenkomsten, zoals schade, boete, rente en kosten, niet heeft voldaan.

Tot aan het moment van eigendomsovergang is de Klant gehouden de grootst mogelijke zorg te betrachten ten aanzien van de zaken. Het risico gaat over op de Klant op het moment van levering, ook indien de eigendomsoverdracht nog niet heeft plaatsgevonden.

De Klant is gehouden de zaken te verzekeren tegen alle mogelijke risico’s die deze zaken vanaf hun levering kunnen ondergaan. De Klant is, zolang er een eigendomsvoorbehoud op de geleverde zaken rust, niet bevoegd deze geheel of gedeeltelijk te vervreemden of buiten zijn normale bedrijfsuitoefening te bezwaren.

In geval van beslaglegging of enige andere inmenging door derden, is de Klant gehouden onmiddellijk AJSolutions te waarschuwen.

Als AJSolutions geen beroep kan doen op haar eigendomsvoorbehoud omdat de geleverde zaken zijn vermengd, vervormd of nagetrokken, is de Klant verplicht de nieuw gevormde zaken aan AJSolutions te verpanden.

In alle gevallen waarin AJSolutions een beroep zal moeten doen op het eigendomsvoorbehoud, is AJSolutions gerechtigd de van de Klant ontvangen voorschotten geheel of gedeeltelijk als vergoeding voor door haar geleden of te lijden schade te behouden. Nadat AJSolutions haar eigendomsvoorbehoud heeft ingeroepen, mag zij de geleverde zaken terugnemen. De Klant staat AJSolutions toe de plaats te betreden waar deze zaken zich bevinden.

 

G. PRIJSBEPALINGEN

De verkoopprijzen zijn gebaseerd op de dagkoersen van de materialen, lonen en sociale lasten. Tenzij anders overeengekomen in het contract worden deze prijzen van rechtswege herzien indien er een stijging plaats heeft van ten minste 5% voor één van deze drie posten tussen het moment van de bestelling en de levering.

Indien de prijzen in Euro’s vermeld worden, worden ze overeenkomstig de betalingsvoorwaarden aangepast aan de wisselkoersschommelingen wanneer de wisselkoers op de officiële markt van de Euro op de dag van ontvangst van de bestelling en de dag van ontvangst van de betaling ten minste 1% verschilt.

Op de website worden de prijzen vermeld inclusief alle belastingen, btw, heffingen en diensten. AJSolutions behoudt zich het recht voor om bijkomende verzendingskosten of andere administratieve kosten bovenop het totaalbedrag van de aankoop in rekening te brengen. Deze kosten worden vermeld in het overzicht van de bestelling.

 

H. BETALING

De facturen zijn betaalbaar op de zetel van AJSolutions, netto en zonder kosten. De betalingsverplichting dient derhalve te worden uitgevoerd op de plaats van de zetel van AJSolutions.

Alle facturen zijn in euro betaalbaar. De Klant is gehouden om alle facturen van AJSolutions te betalen binnen de dertig (30) kalenderdagen volgend op de ontvangst van de factuur. Een factuur wordt geacht ontvangen te zijn uiterlijk drie (3) kalenderdagen na verzending ervan. Klachten omtrent een factuur dienen schriftelijk aan AJSolutions te worden meegedeeld binnen uiterlijk veertien (14) kalenderdagen na de datum van de factuur. Na deze termijn wordt de huidige factuur beschouwd als definitief aangenomen, wat de mogelijkheid tot latere klachten uitsluit.

Elke schuld die op de vervaldag geheel of gedeeltelijk onbetaald blijft door de Klant zal, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een interest opbrengen, te berekenen aan de hand van de wettelijke rentevoet conform de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties, te rekenen vanaf de vervaldag tot aan de dag van de betaling. Daarnaast wordt een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd van 10% op de op de vervaldag openstaande hoofdsom, met een minimum van 250 euro per hoofdsom, onverminderd het recht van AJSolutions om een hogere schade te bewijzen en te vorderen, en onverminderd het recht op vergoeding van de gerechtskosten (waaronder de toepasselijke rechtsplegingsvergoeding) en uitvoeringskosten.

In het geval de Klant optreedt in de hoedanigheid van Consument, zijn er afwijkende bepalingen van toepassing bij niet-betaling van de facturen.

Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de facturen is de Consument (i) een verwijlinterest verschuldigd, zoals bedoeld in artikel 5, tweede lid, van de Wet van 2 augustus 2002 betreffende de bestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties, en (ii) een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd, gelijk aan:

  1. 20 euro indien het verschuldigde saldo lager dan of gelijk is aan 150 euro;
  2. 30 euro vermeerderd met 10 % van het verschuldigde bedrag op de schijf tussen 150,01 en 500 euro, indien het verschuldigde saldo tussen 150,01 en 500 euro bedraagt;
  3. 65 euro vermeerderd met 5 % van het verschuldigde bedrag op de schijf boven 500 euro met een maximum van 2000 euro, indien het verschuldigde saldo hoger bedraagt dan 500 euro.

 

   (*) Doorhalen wat niet van toepassing is”

 

J. WETTELIJKE GARANTIE

De wettelijke garantie is van toepassing indien de Klant in haar hoedanigheid van consument een overeenkomst sluit met AJSolutions.

AJSolutions garandeert dat de goederen overeenstemmen met de bestelling van de consument en voldoen aan de normale verwachtingen van deugdelijkheid en bruikbaarheid die de consument van de goederen mag verwachten. De consument heeft het recht op een wettelijke garantie van twee (2) jaar in geval het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling en bij een bewezen gebrek aan de conformiteit van het goed. Dit betekent dat in het geval van een bewezen gebrek aan conformiteit van het goed, de consument het recht heeft op een reparatie of een kosteloze vervanging van het goed binnen de termijn van twee (2) jaar na de aankoopdatum van het goed.

Voor zover als mogelijk en redelijk heeft de consument de keuze tussen reparatie of vervanging. Alleen in het geval de reparatie of vervanging buitensporig of onmogelijk is, of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsvermindering of ontbinding van de koopovereenkomst.

 

K. BEVRIJDENDE OMSTANDIGHEDEN

Alle gevallen van overmacht, ongevallen, oorlog, stakingen en lock-outs, machinebreuk bij onze leveranciers, invoer, uitvoer of doorvoerbeperkingen, kortom alle omstandigheden die niet rechtstreeks aan AJSolutions te wijten zijn, ontslaan AJSolutions van elke uit het contract voortvloeiende aansprakelijkheid.

In het geval van overmacht, evenals alle omstandigheden die de levering van de diensten verhinderen, is AJSolutions niet gehouden haar verplichtingen na te komen. AJSolutions zal de Klant binnen een redelijke termijn informeren in geval van overmacht of imprevisie. Bij imprevisie heeft AJSolutions het recht te eisen van de Klant dat, met goede trouw, alternatieve billijke clausules worden onderhandeld die de imprevisie remediëren. Bij overmacht of imprevisie langer dan drie maanden opeenvolgend is AJSolutions gerechtigd de ontbinding van de Overeenkomst te vragen of zelf in te roepen zonder aansprakelijkheid en zonder plicht tot enige schadevergoeding.

“Overmacht” is de situatie waarin de uitvoering van de Overeenkomst door AJSolutions geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden buiten de redelijke controle van AJSolutions. Dit omvat, doch is niet beperkt tot, slechte weersomstandigheden (zoals o.m. hevige regenval of overstromingen, stormen of orkanen, hagelbuien, hittegolf), oorlog, embargo, natuurramp, epidemie, pandemie, stakingen, brand, energiestoring, onbeschikbaarheid van (telecommunicatie)netwerk of verbinding, import- of exportverboden en technische verstoringen.

“Imprevisie” is elke verandering van omstandigheden, buiten de redelijke controle van AJSolutions, die de uitvoering van de diensten ernstig bemoeilijkt en/of aanleiding geeft tot disproportionele schade aan haar belangen. Er hoeft bij overmacht of imprevisie geen onvoorzienbaar, ontoerekenbaar en/of onvermijdelijk karakter te zijn of worden bewezen.

Partijen sluiten de toepassing van artikel 6.3 §2 (nieuw) Burgerlijk Wetboek uit. Partijen zullen bijgevolg de hulppersonen in de ruime zin (zoals werknemers, bestuurders of elke andere aangestelde) nooit aansprakelijk stellen voor gebeurlijke rechtshandelingen of handelingen in feite, die in uitvoering van deze Voorwaarden werden gesteld en Partijen doen voor zover als nodig afstand van elke rechtsvordering dienaangaande. Partijen zullen elkaar in ieder geval wederzijds vrijwaren voor elke vordering of aanspraak ingesteld door enige hulppersoon lastens de wederpartij of diens hulppersonen.

Partijen aanvaarden aldus dat contractuele schade nooit een grond kan zijn voor een vordering op grond van buitencontractuele aansprakelijkheid. Partijen aanvaarden over en weer dat in ieder geval de hulppersonen van de medecontractant dezelfde verweermiddelen kunnen inroepen zoals voorzien door deze Voorwaarden.

Partijen zullen de bestaande wettelijke en contractuele aansprakelijkheidsbeperkingen onverkort respecteren en deze beperkingen eveneens opleggen in hun respectievelijke contractuele relaties met derden. De bepalingen van dit artikel zijn van kracht gedurende de gehele looptijd van deze Overeenkomst en blijven van kracht na beëindiging ervan.

 

L. AANSPRAKELIJKHEID

AJSolutions verbindt zich uitsluitend tot middelenverbintenissen, behoudens wanneer de wet of dwingend recht anders vereist.

Zichtbare gebreken dienen onmiddellijk schriftelijk te worden meegedeeld vanaf de oplevering van de diensten tot drie (3) kalenderdagen na de oplevering van de diensten. In het geval de Klant optreedt in de hoedanigheid van Consument, geldt er voor het melden van zichtbare gebreken een afwijkende termijn van acht (8) kalenderdagen na de oplevering van de diensten. Verborgen gebreken dienen onmiddellijk schriftelijk te worden meegedeeld van zodra zij vastgesteld worden, doch met een maximale termijn van twee (2) maanden na de ontdekking ervan. Zichtbare en/of verborgen gebreken die niet tijdig worden ter kennis gebracht, worden geacht aanvaard te zijn zonder dat de Klant AJSolutions hiervoor nog aansprakelijk kan stellen.

Indien de door (of namens) AJSolutions geleverde goederen getroffen zijn door een gebrek dat aanvaard werd door AJSolutions, kan de Klant uitsluitend aanspraak maken op de terugname van de goederen en terugbetaling van de prijs door AJSolutions of de vervanging van de goederen, naargelang de keuze van AJSolutions, waarbij AJSolutions niet aansprakelijk kan zijn voor enige andere (bijkomende) schadevergoeding.

AJSolutions is enkel aansprakelijk voor directe en materiële schade die in oorzakelijk verband staat met een aan haar toerekenbare zware of intentionele fout, behoudens overmacht, in de uitvoering van de Overeenkomst. Haar totale aansprakelijkheid is per schadegeval beperkt tot maximaal de overeengekomen prijs van de diensten.

AJSolutions is in geen geval aansprakelijk voor (herhaalde) lichte fouten, noch voor indirecte, immateriële en gevolgschade, waaronder doch niet beperkt tot financiële en commerciële verliezen, winstderving, productiebeperkingen, verlies van cliënteel, verhoging van kosten, storing van de planning of vorderingen van derden.

AJSolutions is in geen geval aansprakelijk indien schade wordt veroorzaakt die niet alleen te wijten is aan een gebrek in de geleverde goederen en diensten, maar ook door een fout of nalatigheid van de Klant of van een persoon voor wie de Klant verantwoordelijk is.

Voor consumenten behoudt de Klant de rechten die voortvloeien uit het Wetboek van Economisch Recht, met inbegrip van het recht op herstel, vervanging of terugbetaling.

 

M. INTELLECTUELE EIGENDOM EN VERWERKING PERSOONSGEGEVENS

AJSolutions behoudt alle intellectuele eigendomsrechten en afgeleide rechten op haar website, logo’s, namen, teksten en foto’s en in het algemeen alle communicatie van AJSolutions die wordt beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Het is de klant niet toegestaan om, ongeacht in welke vorm, de intellectuele eigendomsrechten van AJSolutions zonder haar voorafgaande schriftelijke toestemming, zelf of met behulp van derden, te verveelvoudigen, reproduceren, openbaar te maken of op welke wijze ook te gebruiken. Dit geldt evenzeer voor intellectuele eigendommen van derden, gepubliceerd door AJSolutions waarvoor gebruiksrecht werd verleend aan AJSolutions door derden.

In het kader van de uitvoering van de overeenkomst verwerkt AJSolutions een aantal persoonsgegevens van haar klanten in lijn met de geldende privacywetgeving Verordening (EU) 2016/679 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens (“AVG”). Meer informatie inzake de verwerking van persoonsgegevens kan teruggevonden worden in de privacyverklaring van AJSolutions [Privacybeleid_AJ_Solutions_NL.pdf].

 

N. ALGEMENE BEPALINGEN - TOEPASSELIJK RECHT— BEVOEGDE RECHTBANK

 

Deze algemene voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen AJSolutions en de klant en vervangen alle voorgaande overeenkomsten, afspraken of regelingen. De ongeldigheid, onwettigheid of niet-uitvoerbaarheid van één of meer bepalingen van deze overeenkomst heeft geen invloed op de geldigheid en uitvoerbaarheid van de overige bepalingen.  Indien de klant klachten heeft over de diensten van AJSolutions, kan de klant dit per e-mail naar [info@ajsolutions.be] versturen. AJSolutions zal haar uiterste best doen om de klacht zo snel mogelijk en binnen zeven (7) werkdagen te behandelen. Indien de klant in haar hoedanigheid van consument optreedt, is in het geval van buitengerechtelijke regeling van het geschil, de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze dienst zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. De Consumentenombudsdienst is te bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be/nl . Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter, kan de consument beroep doen op het online platform voor geschillenbeslechting van de Europese Unie (“Online Dispute Resolution”), te bereiken via deze link:  https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=E. Op alle rechtsverhoudingen tussen AJSolutions en de klant en alle geschillen of vorderingen die daarmee verband houden is uitsluitend het Belgisch recht toepasselijk. De geschillen rond deze rechtsverhoudingen behoren tot de uitsluitende bevoegdheid van de Belgische rechtbanken van het rechtsgebied Antwerpen afdeling Antwerpen.

De verwijlinterest en forfaitaire schadevergoeding zijn verschuldigd na ingebrekestelling en het verstrijken van een termijn van veertien (14) kalenderdagen die ingaat na de derde werkdag na verzending van de ingebrekestelling. In het geval van een elektronische verzending van de ingebrekestelling, vangt de termijn van veertien (14) kalenderdagen aan op de kalenderdag die volgt op de dag van verzending van de ingebrekestelling.

In geval van niet-betaling heeft AJSolutions het recht om verdere leveringen op te schorten of de Overeenkomst te beëindigen zonder voorafgaande ingebrekestelling. Tevens worden, bij het geheel of gedeeltelijk onbetaald blijven van een vervallen schuld van de Klant, alle nog niet vervallen schulden van de Klant onmiddellijk opeisbaar. Betalingen na vervaldatum zullen eerst aangerekend worden op interesten, schadebeding, gerechtskosten en uitvoeringskosten, en daarna pas op de hoofdsom.

Partijen verklaren wederkerig dat deze vergoedingen geen onevenwicht doen ontstaan, niet onevenredig zijn aan het nadeel dat door de andere Partij kan worden geleden, en niet te boven gaan aan de schade die zij bij aanvang van de Overeenkomst konden vaststellen in geval van wanprestatie door de andere Partij

 

I. HERROEPINGSRECHT

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op B2B-verkopen.

Indien de Klant in haar hoedanigheid van consument een bestelling plaatst op de website, heeft de consument het recht om binnen een termijn van veertien (14) dagen, na de dag waarop de consument de goederen fysiek in bezit neemt, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt veertien (14) dagen na de dag waarop de consument of een door de consument aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen fysiek in bezit neemt.

De consument kan het herroepingsrecht uitoefenen door AJSolutions op de hoogte te brengen van de beslissing om de overeenkomst te herroepen. Dit kan door middel van een ondubbelzinnige verklaring per e-mail aan [info@ajsolutions.be] of aangetekend per post ten aanzien van AJSolutions, te Vierselbaan 40 unit 14-15, 2240 Zandhoven. De consument kan hiervoor ook gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht.

Het volstaat om de mededeling inzake de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing op goederen die vervaardigd zijn volgens specificaties van de consument of op maat gemaakt goederen.

Gevolgen van herroeping

Bij herroeping van de overeenkomst, ontvangt de consument alle betalingen die de consument tot op dat moment heeft gedaan, inclusief verzendingskosten (met uitzondering van eventuele bijkomende kosten als gevolg van de keuze van de consument voor een andere wijze van levering dan de door AJSolutions aangeboden goedkoopste standaardlevering) onverwijld en zonder onnodige vertraging. De terugbetaling zal niet later plaatsvinden dan veertien (14) dagen na de kennisgeving van de consument om de overeenkomst te herroepen. De terugbetaling wordt gedaan met hetzelfde betaalmiddel waarmee de consument de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij de consument uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd. In ieder geval worden er geen kosten in rekening gebracht voor een dergelijke terugbetaling.

De consument is verantwoordelijk voor de directe kosten van het terugzenden van de goederen.

AJSolutions behoudt zich het recht voor om te wachten met de terugbetaling totdat AJSolutions de goederen heeft ontvangen of de consument heeft aangetoond dat de goederen werden teruggestuurd, afhankelijk van wat er eerst gebeurt.

Na kennisgeving van de herroeping van de overeenkomst aan AJSolutions, dient de consument de goederen onmiddellijk en in ieder geval niet later dan veertien (14) dagen na de dag waarop de consument AJSolutions in kennis heeft gebracht van de herroeping van de overeenkomst, aan AJSolutions te retourneren. Het retourneren van de goederen voordat de termijn van veertien (14) dagen is verstreken, wordt als tijdig beschouwd.

De goederen en verpakkingen van AJSolutions moeten met zorg worden behandeld. Indien redelijkerwijze mogelijk, zal de consument de goederen in de originele staat en verpakking aan AJSolutions terugsturen. De consument mag de goederen slechts gebruiken om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen enkel voor zover noodzakelijk om te kunnen beoordelen of hij de goederen wenst te behouden. Indien het goed beschadigd of gewijzigd is als gevolg van een gebruik van de goederen dat verder gaat dan wat noodzakelijk is om de aard en kenmerken vast te stellen, is de consument verantwoordelijk voor de waardevermindering. 

 

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING (Dit formulier alleen invullen en terugsturen indien de consument de overeenkomst wil herroepen)

“Aan AJSolutions, te Vierselbaan 40 – unit 14-15, 2240 Zandhoven of per e-mail [info@ajsolutions.be]”:

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*)

Besteld op (*)/Ontvangen op (*) Naam/Namen consument(en) Adres consument(en) Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) Datum